İklim değişikliği ve ısınmaya dair rozet-afiş tasarımları yapan, rozetlerin satışına özel de bir internet sitesi kuran Glaser’ın kampanya sloganı ise gerçekleri tüm çıplaklığıyla ortaya koyuyor: “Bu ısınma değil, bu ölüm.”
35 yıldan fazla süre önce ikonik "I ♥ NY" logosunu tasarlayan sanatçı, küresel ısınma konusunu sade bir şekilde ortaya koymuş: Yeşil disk dünyayı ifade ediyor. Yarısı dumanlarla kaplanmış ve hayat yok. Alt kısmına doğru ise parlak ve hala yeşil bir alan göz kırpıyor.
Milton Glaser'ın tasarladığı küresel ısınma rozeti |
Sanatçı duyarlılığına Dünyanın çok ihtiyacı var. Milton Glaser 85 yaşında. “Köşemde grafik tasarımlarıma, bohem hayatıma devam ederim, bana ne, zaten yakında öleceğim.” dememiş, elini taşın altına koymuş.
Biz de lütfen elimizi taşına altına koyalım. Evlerimizde, işyerlerimizde ve yaşantımızda yapacağımız küçük değişiklikler bile Dünyamız için büyük adımlar anlamına geliyor. Örnekse; binalara manto giydirelim, arabalarda dizel kullanmayalım, gıdaları mevsiminde tüketelim, atıkları azaltalım/geri dönüştürelim, eczanede/kitapçıda mümkünse poşeti reddedelim, yeşil enerjiye yatırım yapalım, bu firmaların hisselerini tercih edelim. Saymakla bitmez, başka bir yazıda ele alayım bu konuyu da…
Milton Glaser'ın başlattığı çevre kampanyası, Ağustos 2014 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder