12 Temmuz 2015 Pazar

Pride in London

Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra.  Askeriyenin LGBT'ye desteği ve Geçit Töreninde Karacılar.
İngiltere'de bağış bir yaşam biçimi. Konvoyun önünden giden görevliler
tam da o güne denk gelen "Silahlı Kuvvetler Günü" (27 Haziran) için bağış topluyordu.
Londra’dayken Pride’a denk gelmem iyi oldu. Rengarenk insanlar içimi açtı. Tabii bu kadar açılmaları gerekiyor mu bilemiyorum da. Özgürlükler, tercihler, hoşgörü…

27 Haziran Cumartesi sabahı Rıfat, Shakespeare’s Globe’un önünde bekliyordu. Koşarak aşağı indim vee Pride in London’a hazır mıyız? Hazırız. Motoru almayalım dedik ve Thames’den yürümeye karar verdik. National Theatre’nin önünden geçerken “Neden burada kahvaltı etmiyoruz?” dedim ve içeri daldık. Sandviç ve kahve harikaydı. Kışın da Canla buraya gelmiş, aynı yorumu yapmıştık.

Pride in London, Trafalgar Meydanı, 27 Haziran 2015, Londra. Trafalgar'daki festival alanındayız.
Merdivenlere oturmak istiyoruz ama merdivenlerin engelliler için olduğu belirtiliyor.
Oturanlar arasındaysa fiziksel engelli göremiyoruz.
Yürüyerek Trafalgar’a geçtik ve festival alanına giriş yaptık. Normalde giriş bedava ama isteyenler bağış yapabiliyor, biz de ufak bir bağışta bulunduk. Ortam güzeldi; her şey güzelce düşünülmüş, sunucular ünlü TV yıldızlarından seçilmiş, STK’lara özel standlar ayrılmış, müzikler özenle seçilmiş. Dışarı içki çıkaramıyorsun, plastik şişede ve kapağı açık olarak içeride satın alabiliyorsun.
Pride in London, Trafalgar Meydanı, 27 Haziran 2015, Londra.
Rengarenk bir dünya söz konusu tabii. LGBT’nin en klas giyimli, tarzlı örneklerini güzelce inceleme fırsatı bulduk. Festival alanındaki şu mizansen çok yaratıcıydı. Suudi Arabistan’da yaşanan kadın zulmü ve LGBT'ye bakışı protesto için poşi takmış bir dostumuz kendini kırbaçlatıyordu. Hümanist! insan grubu önce “Emin misin, kırbaçlayacak mıyız gerçekten seni, bak vuruyorum, acımadı mı?” filan diyerek çekimser kalsa da aşağıdaki fotograftaki hanım kızımız kırbaçlama mizanseninden çok zevk aldı. Ben “Oha cidden vuruyor, hey whats gonna now, o kadar da uzun boylu değil hanım hanım!” diye bağırsam da Rıfat “Zaten siyah takılıyor bu arkadaş, belli belli.” diyerek olaylara hakimiyetini vurguladı.
Ziyaretçiyi de katkı vermeye davet eden bir protesto biçimi.
Hava sıcaktı. Güneşe gelemediğimden, gölgelik bir yer arayışına girdik; zaten o sırada geçit resmi Trafalgar’a ulaşmak üzereydi ve festival alanından çıkıp konvoyu görebileceğimiz iyi bir yer bulmak için yürümeye başladık. Çok çok kalabalıktı, buna rağmen bir kişi dahi çarpmadı ya da ayağıma basmadı (genelde başıma gelen bu).

Geçit töreni dünyadaki tüm ulusların bayraklarını taşıyan grup ile başladı. Bunun da amacı tüm dünyadaki LGBT ile dayanışmayı vurgulamak.
Pride in London Geçit Töreni, bayrak taşıyıcıların liderliğinde başladı.
Kareye Türk bayrağı da girmiş.
Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra.
Konvoyda akla gelebilecek her tür devlet ve özel sektör kurumları ile STK'ları görmek mümkündü.

Sherlock'un Baker Street'ten Whitehall'a, oradan Oxford Street'ten Regent'a ve sonrasında Piccadilly Circus üzerinden Trafalgar Meydanı'na ulaşan yürüyüşe 250'den fazla grup ve 30 binden fazla insan katılmış. Londra'da şimdiye kadar gerçekleşen yürüyüşlerin en büyüğü olduğu söyleniyor.
Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Beckham ve kankaları.
Pride'ın sponsorları arasında Barclays, Citi, Prudential, Reuters, Ryman, Tesco, Londra Belediyesi ve Starbucks gibi kuruluşlar var. Bu da Pride'ın burada ne kadar kurumsallaştığının ve sahiplenildiğinin göstergesi. İstanbul'da ise aynı gün polisler ve tomalar iş başındaymış maalesef.

Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra.
Birleşik Krallık Silahlı Kuvvetleri: Denizciler, Karacılar ve Havacılar.

Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Kraliçenin makyajını çok tuttum.
Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Dans, dans, dans...
Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Starbucks çalışanları Pride'a destek veriyor. #ExtraShotofPride.
Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. #RidewithPride: Londra Ulaşım Kurumunun (TFL) Pride'a desteği.

Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Stonewall geliyor. Stonewall uzun yıllardır gay, lezbiyen ve biseksüel insanların eşit ve adil çalışma koşulları için çalışan bir STK.

Pride in London, 27 Haziran 2015, Londra. Polisler, siz hep böyle kalın. Kafataslarınız ne kadar ağır, hep merak ederim.

Tabii normalde bu halde Trafalgar’a yürümek zor, bu tarihi anın tadını çıkarmanıza sevindim.
Londra İtfaiyesi de Pride'a destek oluyor. Bir Teşkilat personelinin bir diğerinin sırtına atlayışı da karelere girmiş.
Konvoyun hemen tamamını izledikten sonra Leicester’da dondurmaları hüpletip Southbank tarafına döndük. İnsanlar güneşe selam eder gibi çimlere yayılmışlardı, örtüsünü getiren, sırt çantasını alan Thames’e koşmuş gibiydi. Hatta bikini ve mayoları çekmiş uzanan, bayağı plaj havası yaşayan çiftler vardı. Biz de güzel bir gölgelik bularak az biraz çimledik.
Pride yürüyüşü için birçok ana yol kapalıydı. Pride'a bizden bu kadar.
Akşam ise National Theatre’dayız.