12 Mart 2015 Perşembe

Babam 9 Doğurdu

"Babam 9 Doğurdu" dekorlarından biri, 8 Mart 2015, Trump Towers, İstanbul

Babam Dokuz Doğurdu, iki yıldan sonra ailece gittiğimiz ilk tiyatro oyunu oldu. Trump Towers AVM’nin tiyatro salonundaki oyuna gişeden rahatça bilet bulduk ve oyunu fena olmayan bir yerden izledik. AVM de olsa merkezi yerde bir salon bulunması değerli oldu son zamanlarda.
Bizim aileye bakalım: Babam gerçekten 9 doğuruyor, diğerleri made in Japan,
bense hala uyuyorum. 8 Mart 2015, Trump Towers, İstanbul
Ali Poyrazoğlu, her zamanki yaratıcılığı ve özgüveni ile güzel bir metne daha imza atmış. Oyunu Eli Saghi'nin Benim Biricik Ailem adlı oyunundan uyarlayarak yeniden yazmış. Gerçekten yeniden yarattığını da oyundaki direkt bizden ögelerden anlayabiliyorsunuz.
"Babam Dokuz Doğurdu"da Civelek Ailesi , 8 Mart 2015, Trump Towers, İstanbul
Açık Öğretim Ev Ekonomisi bölümünde hala okuyan oğul Cafer, onun karısı Zeynep, ev hanımı anne Zehra ve hayatını sünnetçilikten kazanan baba Mahmut Civelek ile dört kişilik orta sınıf ailenin -orta sınıf kaldıysa tabii- hikayesine odaklanan Babam Dokuz Doğurdu, vodvil türüne bir örnek. Mutlu aile kavramını komedi unsurları katarak tartışıyor ve “Mutlu bir aile erken cennettir” diyerek bitiriyor. Çok doğru bence de, ben de kendi ailemi istiyorum ama artık.

Ali Poyrazoğlu’na bu oyunda Efes sponsor olmuş, oyun süresince dikkatli izlerseniz birkaç sponsor yerleştirmesi daha göreceksiniz.

Poyrazoğlu’nun iş dünyasını ve medyayı sanata doğrultmak konusundaki yeteneği tartışılmaz. Bana kalırsa bu alanda özel tiyatro/sanat kurumlarına danışmanlık vermeli ve onları bu konudaki ipuçları ile tanıştırmalı.

Poyrazoğlu Üstada bir yorum yapmak bana düşmez ama oğlu “Cafer” rolündeki Eser Ali’yi iyi buldum. Ama en çok şu mealdeki replik etkiledi beni: “Cehenneme bir gittik baktık ki ne görelim orası da inşaat ve tüm yeşil katledilmiş.”

Güldük, eğlendik ve ülkenin geldiği noktayı bir kez daha idrak ettik. Tavsiye ederim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Aniş, canım kızım senin güzel organizasyonun ile bu güzel oyunu izleme imkanı bulduk. Çok beğendim oyunu. Özellikle oyunun son bölümünde verilen mesajlar çok önemli. O kadar güzel özetlemişsin ki oyunu. Yeniden gitmiş kadar oldum. Ailece çok hoş bir pazar geçirdik.
Ellerine sağlık bitanem❤️ND