13 Haziran 2014 Cuma

Kiesza

Kiesza
Epeydir müzik paylaşmıyorum. Kesinlikle izlememiz gereken biri var gündemde: Kiesza. Müziğini, tarzını ve dansını seviyorum. Şarkı yazıyor, harika tap ve caz dans yapıyor, altyapısı kuvvetli.

Kiesa Rae Ellestad, sahne adı Kiesza, Kanada doğumlu ama Londra’da yaşıyor. Bale eğitimi almış, ergenlik yıllarında Amerikan ordusunda çalışmış, çok iyi atışçıymış, kendisini sniper olarak işe almak istemişler ama devam etmemiş. Özgür ruh, sonra Miss Universe Kanada’ya katılmış. Ne enteresan ilgi ve alakalar, değil mi? İyi bence.

Rihanna ve Kylie için de şarkı yazmış. Diyor ki “Ne yapacağı hiç belli olmayan bir çocuktum. Çantamı toplayıp 10 gün dağlara çıkardım. Ergenlik dönemimde kimseyle çıkmadım, kafamda yoktu böyle bir şey. Bir dağa çıkmam ya da bir okyanusu keşfetmem gerekiyordu. Dürüst olmak gerekirse, erkeklere pek vakit de yoktu. Dans dersleri, kaya tırmanışı, savaş sanatları, ordudaki işler ve büyük gemilerle seyahatler…”. Bu bana çok anlamlı geldi, neden acaba?

Ordudaki macerası için de “Bize silah toplamayı öğretirlerken, kendimi Forrest Gump olarak hayal ediyordum. Aralarında en hızlı bendim.” demiş. Bu da bana anlamlı geldi doğrusu. Kıyas hiç olmasın ama ergenliğimde yaptığım ya da ilgilendiğim birbirinden farklı şeyler için etrafımdakiler bana hep “maymun iştahlı” etiketini yapıştırır, eleştirmekten de geri kalmazlardı. Bunun hiçbir zaman zararını görmediğim gibi, her daim faydasını gördüm. Bu etiketi yapıştıranların da bunları geç erişkinliklerinde yapmaya çalıştıklarını zaman tünelinde hep birlikte izledik, gördük. Oh, içimi de döktüm.

24 Martta piyasa çıkan single’ı Hideaway, çıktığının ilk haftasında 136bin satmış ve İngiltere listelerinde top yapmış. Şarkı dans, pop ve house ışıkları barındırıyor. Klibi de hoş. Klipteki dansçıların hepsinin Kiesza’dan kilolu ya da genel dansçı formuna göre kalın oluşları dikkat çekici. Brooklyn’in bu sokaklarına inşallah bir gün ben de gideceğim.

Mobilciler izlemek için tıklayın

Hiç yorum yok: